Sağlık

Araştırmacılar açıkladı: Evcil hayvanlar sigarayı bırakmak için en büyük motivasyon kaynağı

Yeni bir çalışma, insanların sigarayı bırakmasının arkasındaki en büyük motivasyonlardan birinin evcil hayvanları olduğunu ortaya koydu.

George Mason Üniversitesi’ndeki ABD Sağlık İdaresi Departmanı tarafından yapılan bir çalışmada, sosyal medya kullanıcılarının sigarayı bırakmak için arama yaptıklarında, evcil hayvanlarının nasıl etkilendiğine ilişkin sonuçlarla etkileşime girme olasılıklarının daha yüksek olduğu fark edildi.

Olumlu bir etkiye sahipler

Başlıca araştırmacılardan biri olan Doç. Hong Xue, “Sonuçlarımız, insanların, evcil hayvanlar da dahil olmak üzere, sigara içmenin değer verdikleri kişilerin yaşamlarını nasıl olumsuz etkilediğiyle ilgili gönderilerle daha fazla ilgilendiğini gösteriyor. İnsanlara anlamlı gelen bu gönderilerin, sigarayı bırakma üzerinde olumlu bir etkisi olabilir.” sözlerini kullandı.

Hong, sigara karşıtı kampanyaların halka daha iyi ulaşmak için araştırmalarının sonuçlarını kullanabileceğini kaydetti.

Çalışma ayrıca, Facebook kullanıcılarının video gönderileriyle etkileşim kurma olasılıklarının daha yüksek olduğunu ve büyük hükümet ve kar amacı gütmeyen kuruluşların kampanyalarının küçük, yerel kampanyalardan daha fazla etkileşim oluşturduğunu buldu.

George Mason Üniversitesi’nden Doç. Gilbert Gimm ve Doçent Dr. Hong liderliğindeki araştırma, etkili sigara karşıtı kampanyaları ve kullanıcı katılımını etkileyen faktörleri analiz etmek için makine öğrenimi ve sosyal medya bilgi analizi formüllerini kullandı.

Araştırmacılar çalışmalarını “Amerika Birleşik Devletleri’ndeki önemli tütün karşıtı kampanyaları inceleyen ilk büyük ölçekli sosyal medya veri madenciliği çalışması” olarak tanımladılar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu